Muğla-Marmaris yolunun 15. km’sinde başlayan Sakar Geçidi’nden ovaya doğru kıvrılarak inen 9 km’lik yolu ya giderken ya da dönerken ovanın ve Gökova Körfezi’nin manzarası gerçekten baş döndürücüdür. Yol kenarında manzara seyretmek için park yerleri vardır. Aracınızı kenara çekin ve düşlere dalın. Bu virajlı yol bölgenin önemli karayolu olarak kullanılır. Sakar Geçidi, Fethiye ve Marmaris’ten Muğla yönüne doğru seyahat ederken iki yolun kesiştiği nokta olan Gökova mevkiinden başlar. D-550 karayolu üzerinde 9 km uzunluğunda olan geçit yüzde 10 eğime sahiptir.

Manzarası ve virajları ile ünlü bu geçit hafta sonu feci bir kazaya sahne oldu.

***

Anneler günü öncesi düzenlenen geziye katılanlardan 24 kişi meydana gelen kazada hayıtını kaybetti. Muğla-Antalya kara yolunda midibüsün uçuruma yuvarlanması sonucu meydana gelen kazada, 24 kişi hayatını kaybetti. Muğla valisi Çiçek, hayatını kaybedenlerin arasında yabancı turist olmadığını belirtti. Midibüsün freninin patlamış olabileceği ihtimali üzerinde durulduğunu belirten Çiçek, kazanın nedeni hakkında araştırmaların devam ettiğinin de altını çizdi. Vali Vekili Köten kaza yapan araçta 31 kişinin bulunduğunun tahmin edildiğini belirtmişti. Gün geçtikçe kaza ile ilgili görüntülerde ortaya çıkmaya başladı. Kaza yapan minibüsün solladığı başka bir araç içi kameranın görüntüleri ortaya çıktı. Kaza anından hemen önce bir aracı sollayan minibüs neredeyse iki tekerlek üzerinde ilerliyor. Sonrasında ise o acı olay yaşanıyor.

***

Manzarasının güzelliği ile turizm için önemli bir destinasyon olan Sakar Geçidi tehlikeli virajları ile de gündeme tekrar oturdu. Sakar geçidi için yıllar önce önerilen tünel projesi tekrar gündeme gelmeli. Türkiye’ni birçok bölgesinde yer alan tünellerle bu türde geçitlerin üzerinde bulunan trafik yoğunluğu azaltılarak kazaların azalması da sağlanabilir. Şimdi bana sen ne anlarsın ne tüneli 670 rakımdan 0 rakımına tünelle inilir mi? Diyerek bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olacaklara kısaca bilgi verelim de fikirleri öyle oluşsun.

***

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından başbakanlık yaptığı 13 Mayıs 2012 tarihinde temeli atılan ve "Işık Göründü" töreni 11 Kasım 2016'da Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla gerçekleştirilen Ovit Tüneli, bin 369 metresi çığ tüneli olmak üzere toplam 14,3 kilometre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise en uzun üçüncü tüneli olacak. Tünelin giriş kotu bin 919 metre, çıkış kotu 2 bin 236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13 olarak gerçekleştirildi. Başka bir değişle dünya üzerinde birçok örneği olan kot farklı tünellerden biride burada yapılabilir. Yapılacak tünelle sakar geçidi üzerinde trafik yoğunluğu azaltılarak sakar geçidi sadece turizm amaçlı olarak kullanılacaktır. Yaz aylarında özelliklede hafta sonları Denizli ve Aydın illerinden yoğun ziyaretçi alan Gökova körfezinin trafik yoğunluğunu da azaltılacaktır.

***

Hafta sonu Sakar geçidinde meydana gelen kaza umarım bu yolda yaşanan son kaza olur. Kaza sonrası kazada hayatını kaybedenlerin görüntülerini hiçbir süzgece sokmadan olduğu gibi yayınlayan kendilerini sosyal medyada yayıncı olarak görenlerin ise yaptıklarının ne kadar sakıncalı bir hal aldığını gördüklerini umuyorum.