Muğla-Kale yolu yılan hikâyesine döndü. Önce dönemin Muğla İl Özel İdaresi'nin İl Genel Meclisi CHP Gurubu'na takılan Muğla-Denizli karayolu yapım işi sonra kayalıklara, şimdi de heyelana takıldı.

Yaklaşık 10 yıl önce gündeme gelen Denizli-Kale yolunun 41. Kilometresinde yolun 8 kilometresi içerindeki muhtelif kesimlerde heyelanlar gözlemlendi. Menteşe’ye bağlı Muratlar - Gazeller güzergâhında yol yapımı durduruldu. Heyelan ve kayalıkların giderilmesi çalışmaları, yol yapımı başladığında Denizli sınırında ön görülüp 2014 ve 2016 yıllarında ihale edilmiş ve giderilmişti. Bu defa Muğla sınırında Muratlar, Gazeller bölgesinde ortaya çıkan heyelan işinin hali için ihaleye çıkılmadı. 21-b yöntemi uygulandı. İşi üstlenen müteahhit firma yetkilileri işin sözleşmesinin 2 yılı kapsadığını, ama 1 yılda tamamlamaya çalışacaklarını ifade etti.

Hatırlanacağı gibi 2010-2011 yılları arasında Muğla İl Özel İdaresi faaliyette iken, bu yolun yapılması gündeme geldiğinde Karayolları Genel Müdürlüğü bütçesinde gerekli ödeneğin olmadığı belirtilerek, yolun yapılabilmesi için İl Özel İdaresi bütçelerinden kaynak aktarılması istenmişti. Konu Muğla İl Genel Meclisi'nde tartışılırken yolun Muğla tarafından yapımına İl Özel İdaresi bütçesiyle başlatılıp, daha sonra bu bütçenin Karayolları tarafından iade edileceği önerisi getirilmişti. Ancak CHP Gurubu “Biz bütçemizi bu yola harcarsak, Karayolları’nın yapması gereken işi biz yaparsak, bu parayı geri alamazsak bizim köylerimizin yolunu kim yapacak?” diyerek öneriyi geri çevirmişti. Böylece yolun yapımına Denizli İl Özel İdaresi'nin yarattığı kaynakla Denizli bölgesinde başlanabilmişti.

MSKÜ'de  “tacizci hoca” üniversiteden atıldı! MSKÜ'de “tacizci hoca” üniversiteden atıldı!

Denizli’den Muğla güzergâhına doğru başlayan yol yapımında önce kayalarla karşılaşılırken, şimdi de heyelanla karşılaşıldı. Yolun sonuna gelinmişken, Menteşe'ye bağlı Muratlar-Gazeller bölgesinde ortaya çıkan heyelanlar ciddi sorunlara yol açtı. Yol çalışması durduruldu. Bu defa “ Muğla-Kale Yolu Heyelan Islah İşi” gündeme geldi. Karayolları Genel Müdürlüğü işi aciliyet nedeniyle olsa gerek, ihaleye çıkarmadan 21-b uygulamasını tercih etti. Pazarlık usulü 21-b uygulaması ile işi Marmaris Okluk Koyu'ndaki Devlet Konuk Evi yolunu yapmakta olan inşaat firması üstlendi.

İşi 23.01.2019 tarihinde 137 milyon TL'ye teslim aldığını belirten inşaat firması yetkilisi; “Oradaki 3 kilometre yol duble yola çevrilecek. Heyelan yaşanan kısımda yol güvenliği altına alınmış olacak. Yağışlı bir mevsim geçiriyoruz. Bu yüzden zorlandı. Heyelanı önleyebilmek için öncelikle burada her biri 200 metre uzunluğunda ve 25'er metre genişliğinde iki tünel inşa edip, yağmur sularının tahliyesini sağlayacağız. Çift gözlü menfez gibi düşünün. İhale süresi 600 gün. Ama biz bu işi bir yıl içersinde bitirmeye çalışacağız.” dedi.

*** 21-b: Doğal afetler, salgın hastalıklar, can veya mal kaybı tehlikesi gibi ani ve beklenmeyen veya idare tarafından önceden öngörülemeyen olayların ortay çıkması üzerine ihalenin ivedi olarak yapılmasının zorunlu olması.

Haber: Neval Çolak -Sinem Karakaya

 

Editör: Gazete Muğla