Bankalararası Kart Merkezi (BKM), TROY logolu kartlara ilişkin 2024 yılına ait verileri kamuoyuyla paylaştı.

Paylaşılan verilere göre, 2024 yılında TROY logolu kartlarla yapılan işlemlerin toplam tutarı bir önceki yılın 6 katına çıkarak 2,1 trilyon lirayı aştı. Ayrıca TROY’un pazar payı 8 puan artışla yüzde 18,3 seviyesine ulaştı.Geçtiğimiz yıl ise TROY kartlarının sayısı 2023 yılına göre yüzde 100 artarak 50 milyon seviyesine yükselmişti.

2025’te hedef yüzde 30 pazar payı

Diş Hekimine Gidenlere Dikkat: Muayene Ücretleri Değişti Diş Hekimine Gidenlere Dikkat: Muayene Ücretleri Değişti

BKM Genel Müdürü Ozan Deniz, yaptığı açıklamada TROY’un kartlı ödeme sektöründeki stratejik önemine dikkat çekerek, bu büyüme ivmesini sürdürmek için çalışmalarına hız kesmeden devam ettiklerini belirtti.

Deniz, TROY’un yaygınlaşması ve güçlenerek büyümesinin en büyük önceliklerinden biri olduğunu vurgularken, TROY logolu kartların Türkiye genelindeki tüm ticaret noktalarında ve e-ticaret platformlarında aktif olarak kullanılmasını sağladıklarını ifade etti.

Şehir içi ulaşımda TROY’un kullanım alanlarını genişletmeye yönelik projelere de değinen Deniz, şu ifadeleri kullandı:“Akıllı telefonlar aracılığıyla temassız ödeme yapılabilmesi, giyilebilir teknolojilerle temassız ödeme çözümleri gibi yenilikler, TROY’un büyümesine büyük katkı sağlıyor. Bunun yanı sıra, TROY’un uluslararası geçerliliğini artırmak amacıyla işbirliklerimizi genişletiyoruz. Bu kapsamda önemli gelişmeleri yakın zamanda duyurmayı planlıyoruz. 2025 yılı için en temel hedefimiz ise her bireyde en az bir TROY kartın bulunması ve kullanıcıların öncelikli tercihi haline gelmesi. Bu hedef doğrultusunda TROY’un pazar payını yüzde 30 seviyesine çıkarmayı amaçlıyoruz.”

Deniz, TROY’un başarısının en büyük kaynağının, yerli markayı benimseyen ve severek kullanan vatandaşların desteği olduğunu ifade ederek, sektör paydaşları ve kamu desteğiyle TROY’un yakın gelecekte lider konuma geleceğine olan inancını dile getirdi.

Kaynak: AA