Son günlerde, Konaklama, yemek ve Şezlong fiyatlarının pahalılığı ile gündeme gelen Turizm Cenneti Bodrum ve Marmaris’te bulunan esnaf lokantaları uygun fiyatları ile yerli ve yabancı turistlerden yoğun ilgi görürken, özellikle lüks balık restoranlar fiyat indirimine gitmelerine rağmen müşteri bulamıyorlar.
Muhabirimiz Kenan Gürbüz, Bodrum’un ardından Marmaris’te yerli ve yabancı turistlere yemek hizmeti veren esnaflarla konuştu, esnafların sezonla ilgili değerlendirmelerini aldı.
Konuştuğumuz esnaflar, ilçeye gelen turist sayısında ve turistlerin harcamalarında geçen yıla göre ciddi bir düşüş olduğunu ve tatilcilerin alım gücünün düştüğü konusunda hem fikirler.
ESNAF LOKANTALARI POPÜLER, LÜKS RESTORANLAR İSE MÜŞTERİ BEKLİYOR
Marmaris’te konuştuğumuz esnaflar ilçeye gelen turist sayısında ciddi bir azalma yaşadığı konusunda hem fikirler. Geçen yıla göre yüzde 50 bir düşüş olduğunu, yemek fiyatlarında yaşanan artışında personel ve ürün maliyetlerindeki artıştan kaynaklandığını düşünüyorlar.
Marmaris’teki yemek fiyatlarının Bodrum’a göre daha uygun olduğunu anlatan esnaflar, bunun nedenini Bodrum’un müşteri kalitesinin Marmaris’e göre daha yüksek olmasına ve son dönemde Marmaris’e gelen turist sayısındaki azalmaya bağlıyorlar.
Marmaris’te yıllardır esnaflık yapan Mustafa Bozkurt, fiyatlarının mevcut enflasyona göre çok uygun olduğunu anlatarak, “Marmaris’te 30 yıldır esnaflık yapıyoruz. Bu bir avantaj. Geçtiğimiz yıl 55’liraya sattığımız dürüm şuanda 120 lira. Müşteri yoğunluğumuzda bir değişme yok. Aynı yoğunluğu yaşıyoruz. Gelen turistler genel olarak Türkiye’yi biraz daha pahalı buluyorlar. Turistlerin esnaf lokantalarına ilgisinin önceki yıllara göre arttığını söyleyebiliriz” dedi.
"ESNAFIN DURUMUNU EN İYİ ANLATAN FOTOĞRAF"
Turizm merkezi Datça’da kumru satan bir esnaf tezgahına astığı “Müşteri aranıyor. Nefes alsın yeter” pankartı ile yaşanan sıkıntının adeta fotoğrafını çekti.
"BODRUM’DA LAHMACUN FİYAT SKALASI OLDU"
Bodrum’da farklı STK Başkanları ile bir araya gelerek, yaşanan süreci görüştüklerini anlatan Bodrum Ticaret Odası (BODTO) Başkanı Mahmut Serdar Kocadon ise muhabirimize şunları söyledi:
“Bodrum Ticaret Odası’na bağlı her işletmede mutlaka fiyat tarifesi olmak zorunda ve müşterilerin bu tarifeleri inceleyerek ürünü satın almalarını gerekiyor. Son zamanlarda ulusal basında ve sosyal medyada Bodrum’un çok pahalı olduğuna dair haberler çıkıyor. Bodrum marka değerini kazanmak için çok uğraştı. Buradaki işletmelerin 50 yıldır bir var olma mücadelesi veriyor. Bodrum’da herkesin bütçesine uygun otel ve restoran mevcut. Ülkemizdeki enflasyonu bildikleri halde Bodrum’u bu kadar karalamak doğru değil. Bodrum lahmacun ile anılmaya başladı ve lahmacun fiyat skalası oldu. Burada isteyen 120 TL’ye de lahmacun yer, bu bir tercih. Eğer siz bulunduğunuz yere botla servis yapılacak şekilde özel hizmet dahilinde bir lahmacun sipariş ettiyseniz elbette daha fazla para ödersiniz. Çeşitli karalama kampanyaları ile Bodrum’a ve Türk turizmine haksızlık yapmak doğru değil.”
"ARTIK LAHMACUN KONUŞMAMALIYIZ"
TÜRSAB BTK Başkanı Mustafa Demir ise Bodrum’da tatil yapan insanların bir ürünü almadan önce fiyatını bildiğini ve bu fiyatı ödemeye razı olduğuna işaret ederek, “ Fiyatını bildiğiniz bu ürünü aldıktan sonra fişini paylaşmanız ya görgüsüzlüktür ya reklamdır ya da insanların emeğini boşa harcamaktır” dedi.
Bodrum’la ilgili haberler yapılırken artık Lahmacun’un konuşulmaması gerektiğini anlatan Demir, şunları söyledi:
“Artık lahmacunu konuşmamalıyız artık. Bizim algıyı Bodrum’un güzelliklerine odaklandırmamız gerekiyor. Biz neyi daha iyi yaparsak rakiplerimizin önüne geçeriz bunu düşünmemiz gerekiyor. Bodrum gibi güzel bir markanın turist çekememesinde de bizim hatalarımız var. Otellerimizin fiyatını indirebilmesi için haksız rekabet olmaması gerekiyor. Bodrum’da acilen otelci ile kısa süreli konaklama yapan işletmelerin rekabetini eşit hale getirmek gerekiyor”