Gündem

ARAS'IN ESKİ DANIŞMANI SOSYAL MEDYADAN BODRUM BELEDİYESİNİ ELEŞTİRDİ

Bodrum Belediye Başkanlığı döneminde Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras'ın danışmanlığını yapan Levent Arkan sosyal medya hesabından Bodrum Belediyesine yönelik eleştirilerde bulundu.

Bodrum Belediye Başkanlığı döneminde Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras'ın danışmanlığını yapan Levent Arkan,
sosyal medya hesabından Bodrum Belediyesine yönelik eleştirilerde bulundu.
Arkan,sosyal medyadan yaptığı paylaşımda şu ifadelere yer verdi:
"BODRUM BELEDİYE KAFELERİNDEKİ 1 ADET KAŞARLI TOST, İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ'NİN KENT LOKANTALARINDAKİ 4 KAP YEMEKTEN DAHA PAHALI..
BU AKIL TUTULMASI DURUMUN NEDENİNİ DÜRÜSTÇE ANLATAN YOK, BEN ANLATAYIM.
Bodrum Belediyesi’nin ilgili şirketine bağlı olarak işletilen kafelerin sayısı, an itibarıyla 28
Kafeleri işleten şirkette yaklaşık olarak 805 kişi çalışıyor. Bu 805 çalışanın 494 kişisi kafelerde, 45 kişisi de merkez ofiste çalışıyor.
Geriye kalan 266 kişinin yaklaşık 105 kişisi belediyede, 50 kişisi kreşlerde, 22 kişisi inşaat ve teknik işlerde, gerisi ise otoparklarda ve limanlarda çalışıyor ama kafelerde çalışmayan bu 266 kişinin maliyeti, kafelerde satılan ürünlere ekleniyor. Sorun kısaca bu.
Personel maliyeti konusunu da açmakta fayda var. Bodrum Belediye kafelerinde, ucuz maliyetli Afgan veya Suriyeli personel çalışmıyor. Çalışan 805 kişinin 691 kişisi sendikalı.
Belediye kafelerinde en yüksek taban maaş 22.100 TL Bu miktara sendikal haklar eklenince maliyet, 52.200 TL oluyor. En düşük taban maaş ise 19.385 TL. Bu miktara sendikal haklar eklenince maliyet, 30.725 TL oluyor. Sendikasız personel maaşlarındaki durum ise en düşük 21.985 TL, en yüksek 25.110 TL
Bu şirketin personeli günde 7.5 saat çalışıyor ve bu sürenin dışındaki çalışmada ek mesai ücreti ödeniyor.
Örneğin, bu şirketin bünyesinde olan fakat kafelerde değil belediyede çalışan 105 şirket personelinin şirkete aylık maliyeti 5 milyon TL !!
Bir de bu şirket üzerinden hizmet veren ve her birinin yıllık maliyeti 5 milyon TL olan 3 tane kreş konusu var. Bu kreşlerdeki bir öğrencinin maliyeti 11 bin TL ama bu paranın 5 bin TL’si veliye yansıtılıyor. Maliyetin veliden tahsil edilmeyen kısmı ise kafelerde satılan ürünlere ekleniyor.
Şimdi bir düşünün.. Yıllık 15 milyon TL kreş yükü, yıllık 60 milyon TL Belediyede görevli personel maaşı yükü, Bu yüklere bir de otoparklarda, kreşlerde, limanlarda görevli olan 161 personelin yaklaşık 80 milyon TL olan maliyet yükünü ekleyin.. Sonuç, yıllık 155 milyon TL ekstra yük. Bitti mi ? Bitmedi.. Çünkü bu yüklere, deve güreşi festivalinden her türlü sosyal etkinliklere kadar düzenlenen her türlü organizasyonun ikram yükü de ekleniyor ve doğal olarak, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Kent Lokantaları'nda 4 kap yemek 40 TL iken, Belediye Kafelerinde 1 kaşarlı tost, Bodrum App indirimi sonrasında 59.50 TL olabiliyor.
Bu arada, Başkent Üniversitesi Turizm İşletmesi Mezunu olan şirket eski Genel Müdürü Levent Öcal’dan daha fazla maaş alan lise mezunu Genel Müdür Yardımcısı’da (Gökhan Türker CHP Muğla İl Yönetim Kurulu Üyesi) sanırım bu şirketten başka bir şirkette görülmemiştir.
Uzun lafın kısası, Bodrum Belediye Kafelerindeki yüksek fiyatların nedeni, işletmeci şirket olan Gıda AŞ'nin sırtına yüklenen ağır yüklerdir. Bu yükler var olduğu sürece yüksek fiyatlar yok olmaz, olamaz.
Dolayısıyla, Bodrum Belediyesi Meclisi'nde benim yokluğumda arkamdan atıp tutanlar meclisi tiyatroya çevirmeyi bıraksınlar ve önlerindeki mikrofonlardan, Bodrum Halkına gerçekleri anlatsınlar. Yoksa görüldüğü gibi ben, tek anlatacağım."