Hurda teşviki kapsamında, 2000 model ve öncesi araçlar geri dönüşüme kazandırılacak. TÜİK’in 2024 verilerine göre, Türkiye’deki araçların dörtte biri 21 yaş ve üzerinde. Bu düzenleme, tamir masrafları yüksek olan bu araçların trafikten çekilerek hem ekonomik yükün hem de çevreye verilen zararın azaltılmasını amaçlıyor.
Yaptırımlar Sertleşiyor
Düzenleme, ağır hasar görmüş veya ekonomik ömrünü doldurmuş araçların tamir edilip yeniden trafiğe çıkarılmasını yasaklıyor. Bu kurala uymayan kişilere veya şirketlere 500 bin TL’ye kadar para cezası uygulanması planlanıyor. Bu yaptırımın, eski ve güvensiz araçların trafikten çekilmesini hızlandırması bekleniyor.
Yerli Otomobil Üretimine Destek
Hurda teşviki düzenlemesi, yalnızca Türkiye’de üretilmiş otomobiller için geçerli olacak. ÖTV muafiyetiyle sunulacak bu araçlar, yerli otomobil sektörüne talebi artırmayı ve sektörü desteklemeyi hedefliyor. Bu durum, hem bireysel kullanıcılar hem de yerli üretim açısından ekonomik avantaj yaratacak.
Düzenlemenin Hayata Geçmesi Bekleniyor
TBMM’ye sunulan bu düzenlemenin, bütçe görüşmelerinde ele alınması bekleniyor. Yürürlüğe girmesi durumunda, eski araçların geri dönüşüme kazandırılması ve yerli otomobil kullanımının teşvik edilmesi açısından büyük bir adım atılmış olacak. Bu teşvikin, ulusal ekonomiye ve çevreye olumlu etkiler sağlayacağı öngörülüyor.