Muğla Haberleri

Ünü Ülke Sınırlarını Aşıyor: Muğla'nın Tarihi Lezzet Noktası

Muğla’nın Menteşe ilçesinde bulunan Tarihi Helvacı Tahsin, kentin en eski ve en sevilen lezzet duraklarından biri olarak biliniyor. Kargo ile Türkiye'nin dört bir yanına gönderilen ve geleneksel yöntemlerle hazırlan Helva’ları almak isteyenler uzun kuyruklar oluşturuyorlar.

Loading...

Muğla’nın Menteşe İlçesinde 66 yıldır esnaflık yapan 90 yaşındaki Helvacı Tahsin’in doğal yöntemlerle hazırladığı helvaların ünü Türkiye sınırlarını aşmış durumda.

90 yaşındaki Hasan Tahsin Boyacı, Muhabirimiz Kenan Gürbüz’e Cumhuriyet döneminde dünyaya geldiğini anlatarak, "90 yaşındayım ve 66 yıldır hep aynı yerde esnaflık yaptım" dedi.

Ünü Türkiye sınırlarını aşan helvaları tamamen doğal yöntemlerle hazırladıklarını anlatan Boyacı, helvayı farklı kılan özellikleri ise şöyle sıraladı:

“Ünü Türkiye sınırlarını aşan helvamızın püf noktası yüzde yüz pancar şekeri kullanılmasıdır. Bölgemizde yetişen yerli ürün susam kullanıyoruz. Ürünlerimizde Gökova ve Ören bölgemizde yetişen yerli üretim susamları kullanıyoruz. Böylelikle yerli üreticilerimize de destek oluyoruz. Bizim helvamızın doğal ve kaliteli olmasının sırrı yerli ürün kullanıyor olmamız. Afrika ve Asya ülkelerinden de susam geliyor. Mesela susamın kilosu 200 lira ise ben 300 liraya yerli susam alıyorum. Helvacı Tahsin'in helvasının kalitesi buradan geliyor. Geleneksel yöntemlerle hazırladığımız ürünleri yılların deneyimi ve ustalığı ile birleştirerek, kaliteden asla taviz vermeden müşterilerimize sunuyoruz”

HELVACI TAHSİN 66 YILDIR İŞİNİN BAŞINDA

Hasan Tahsin Boyacı, çocukluğundan itibaren helva üretimine merak saldığını anlatarak, esnaf olarak başarısının sırrını ise 66 yıldır her gün sabah dükkanını açmasına bağlayarak, şunları söyledi:

“Ben Muğla’da esnaflığa başladığımda bu sokakta 4 helvacı vardı. Onlar teknolojik gelişmeler sonrasında dükkanlarını kapatmak zorunda kaldı. Bense yaşadığım zorluklara rağmen mesleğimi devam ettirme kararı aldım. Doğal ürünler üreterek bir marka haline gelerek bugüne kadar ayakta kaldık. İnternet üzerinden pazarlama yapmayı öğrendik. Bu işlerimizi artırdı ve markamızın Türkiye çapında tanınmasını sağladı. Bulunduğumuz cadde Cumhuriyet döneminde Muğla’nın en hareketli yeriydi. Bugün o eski canlılık yok. Son dönemde yaşanan ekonomik krizlere rağmen markamıza olan ilginin sürmesi güzel. Tek korkum belli zaman sonra bu mesleği devam ettirecek kimseyi bulamamak”