Florasında 3 bin 500’ün üzerinde endemik bitki türü barındıran Türkiye, kesme çiçekten iç ve dış mekân bitkilerine, çiçek soğanlarından fidanlara kadar pek çok ürün grubunda önemli bir ihracat gerçekleştiriyor.
80 Ülkeye Çiçek Gönderiliyor
Yıl boyunca sera ve yaylalarda üretim yapan sektör temsilcileri, ağırlıklı olarak Hollanda olmak üzere 80 ülkeye çiçek ihraç ediyor. En çok talep edilen ürünler arasında karanfil yer alırken, Hollanda ve İngiltere’nin ardından Almanya, Romanya, Bulgaristan ve Ukrayna da Türk çiçeklerinin alıcıları arasında bulunuyor. Peyzaj ürünlerinde ise ağaç türleri ve meyve fidanları tercih ediliyor.
Antalya İhracatta Lider
Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı İsmail Yılmaz, Türkiye’de 60 bin dekara yakın alanda süs bitkisi üretimi yapıldığını belirtti.
“Bunun 12 bin dekarlık kısmını kesme çiçekler, 3-4 bin dekarını salon bitkileri, kalan kısmını ise dış mekân ürünleri oluşturuyor. İhracatta en önemli kalemimiz karanfil. Yaklaşık 7 bin dekarlık bir üretim alanında ihracata yönelik çalışıyoruz. Antalya, Türkiye’de en fazla ihracat yapan şehrimiz. Yurt dışına gönderilen ürünlerin yaklaşık yüzde 50’si Antalya’dan gidiyor. Sprey karanfilde dünyada en fazla üretimi yapan ülke olduğumuzu söyleyebiliriz,” dedi.
300 Bine Yakın İstihdam Sağlanıyor
Sektörde doğrudan 60 binden fazla kişinin çalıştığını vurgulayan Yılmaz, tedarik zinciri de dahil edildiğinde bu sayının 300 bine ulaştığını ifade etti.
İhracatta Artış Sağlandı
İsmail Yılmaz, küresel ekonomik dalgalanmalara rağmen sektörün başarılı bir yıl geçirdiğini söyledi.
“Yurt dışı satışlarımız bir önceki yıla göre yüzde 2 artış gösterdi ve geçen yıl 141 milyon dolarlık ihracata imza attık. Bu rakamı olumlu değerlendiriyoruz,” dedi.
Hollanda ve İngiltere İlk Sıralarda
Yılmaz, Hollanda’nın ihracatta her zaman ilk sırada yer aldığını belirtti:
“En önemli pazarımız Hollanda. Sonrasında İngiltere geliyor. Ayrıca Almanya, Romanya, Bulgaristan ve Ukrayna gibi ülkelere de önemli ölçüde ürün gönderiyoruz. Türk Cumhuriyetleri ile Körfez ülkelerinde de dış mekân ürünlerimiz için büyüyen bir pazarımız var,” diye ekledi.
Yılmaz, ihracatı artırmak amacıyla ticari heyet ziyaretlerine önem verdiklerini ifade ederek sektördeki büyümenin sürdürülebilirliği için çalışmalarına devam edeceklerini belirtti.