Fethiye’de düzenlenen toplantıda basınla bir araya gelen FETOB Başkanı ve TÜROFED Başkan Yardımcısı Yavuz Torunoğulları, FETOB Başkan Yardımcısı Bülent Uysal, sayman Mustafa Argın, FETOB Yönetim kurulu üyeleri Mehmet Biçer ve Nurkaya Gündoğdu, 7 Ekim’de yapılan turizm değerlendirme toplantısında öne çıkan sorunları paylaşıp yetkililerden çözümlenmelerini istedi. FETOB’un 7 Ekim 2015 tarihinde yaptığı değerlendirme toplantısında Fethiye ve bölgenin öne çıkan en önemli sorunlarını sıralayan Yavuz Torunoğulları; Deniz kirliliği, Çevre kirliliği, Gürültü kirliliği, Asyalı turistlere 2.sınıf turist davranışı, Ölüdeniz ve Hisarönünde turizm danışma ofisi açılması, Üniversitelerin turizm bölümlerinin öğretim takviminin turizm sezonuna uyarlanması, Pazarlama ve fuarlara daha fazla katılım, 6 ay faaliyet gösterilmesine rağmen işletmelerden 12 ay ecrimisi alınması, Dolmuş ve taksicilerin otel servis araçlarına yaklaşımı, turizm sezonu boyunca elektrik kesintileri ve düşük voltaj sorunlarının giderilmesi, Ölüdeniz bölgesindeki otopark ücretlerinin yüksekliği, Babadağ teleferik projesinin bir an önce hayata geçirilmesi, eğlence vergisi ve Muğla Büyükşehir Belediyesinin

su ve atık bedellerinin yüksekliğinden yakınıp ilgililerden bu sorunların çözümünü istedi.

DENİZ KİRLİLİĞİNİN ARAŞTIRILMASINI İSTEDİ

FETOB Başkanı Yavuz Torunoğulları, Üyelerin en çok öne çıkardığı konunun deniz ve çevre kirliliği olduğuna dikkati çekerek bu kirliliğin geçmiş yıllara oranla da arttığının tespit edildiğini belirtti. Gözle görülür derecede bir kirlilik var diyen Torunoğulları; “Deniz ve çevre kirliliğini bilimsel olarak da araştırmak gerektiğini düşünerek üniversiteden de yardım talebinde bulunduk. Bu dönemde bir hazırlık yapabiliyorsak yapalım ve önümüzdeki yaz için tedbir almış olalım. Çevre kirliliğinden kasıt olarak sadece şehir içinden bahsetmiyoruz. Özellikle koylar, halkımızın kullandığı plajlar, orman alanlarındaki kirlilik gibi kirlilikler ön plana çıktı. Bunları Fethiye Belediyesi, Muğla Büyükşehir Belediyesi, Kaymakamlık ve Valilik nezdinde de dile getirdik” dedi.

UZAKDOĞULU TURİSTLERE İKİNCİ SINIF MUAMELE YAPILMAMALI

FETOP Başkanı Yavuz Torunoğulları Uzakdoğulu turistlere 2. sınıf turist davranışında bulunulduğuna da işaret ederek "Bu misafirlere en çok balık pazarında ve tekne turlarında ayrımcılık yapıldığını söyledi. Bu davranışların nedenini de araştırdıklarını kaydeden Torunoğulları, Asyalı misafirlerin alkol tüketiminin az olmasından kaynaklanan sorunlar olduğunu tespit ettiklerini söyledi. Kimseye zorla alkol içirilemeyeceğini vurgulayan Torunoğulları; “Olaya tek boyutuyla da bakmak yanlış olur. Otellerin doluluğu, şehir içindeki esnafa yansıması bunları da hesap etmek lazım. Sadece balık pazarında ya da tekne turunda yapacağı harcama boyutuna indirgersek ciddi bir haksızlık olur. Çin gibi hızlı büyüyen, 120 Bin insanın bir yılda tatile çıktığı, 5 Milyondan fazla insanın yeni pasaport aldığı bir pazarı elimizin tersiyle itme lüksüne sahip değiliz. Bizim bölgemize böyle ciddi bir ilgi var bunu teşvik etmek yerine böyle davranılmasınI bizde yadırgadık”dedi.

Londra Fuarında GEKA’yla bir görüşmelerinin olduğunu belirten Torunoğulları: “2016 yılında Çin ve Güney Kore’de düşündüğü fuarlara Fethiye olarak aktif destek verme noktasında hem fikir olduk. Önümüzdeki hafta planlanmanın içinde yer almak isteyerek rolümüzü başka ilçelere de kaptırmak istemiyoruz. Bu ülkelerde kardeş şehirler oluşturmak için Fethiye belediyesi de çalışma içerisinde diye konuştu.

Yıllardır çözüm bekleyen bir başka konuya da dikkati çeken Torunoğulları, Ölüdeniz, Hisarönü ve Çalış’ta turizm ofisinin olmaması ve gelen misafirin doğrudan iletişim kurabileceği, dil bilen personelin olmamasından dolayı şikayetlerin olduğunu söyledi.

ECRİ MİSİL BEDELİNDEN YAKINDI

Türkiye’nin yurt dışında imajının düzeltilmesi için fuar ve tanıtımların bölgeler nezdinde yapılması gerektiğine işaret ederek: “Türkiye’nin tamamını tek bir çerçeveden pazarlamak yanlış olur. Ayrı ayrı ürünlere sahibiz. Bunu biraz daha çeşitlendirip yıl boyunca yapılan bir tanıtıma dönüştürmek için bir talep oluştu. Özellikle 3 belediye başkanımızın başlattığı ve Muğla genelinin ilgilendiği bir ortak çalışma var. Bizde sektör olarak bu çalışmaya her türlü destek olacağız” dedi. Ecrimisil uygulamasının otellerde yarattığı sıkıntıyı da paylaşan Torunoğulları: “6 aylık olan işletmelerimizde ecrimisil bedeli 12 ay üzerinden hesaplanarak alınmakta bu da işletmelerin maliyetini yüzde yüz arttırmaktadır. Bu haksız durumun ortadan kaldırılıp 6 ay gibi bir rakamla ücretlenmesi gerekiyor. Ayrca ecrimisil fiyatlarını tespit ederken biraz daha günün şartlarına uygun olarak, otellerin kazançlarını göz önünde bulundurarak yapılması ve sektörün görüşünün alınmasını rica ediyoruz” diye konuştu.

Torunoğulları; “ayrıca üniversitelerin turizm bölümlerinin öğretim takviminin turizm sezonuna uyarlanması gerektiğini, dolmuş ve taksicilerin tutumunun yanlış olduğunu, turizm sezonu süresince yaşanan elektrik kesintileri, Fethiye’nin merkezi ve Ölüdeniz’deki otopark sorununa çözüm bulunması gerektiği, teleferik projesinin hayata geçirilmesi gerektiği, Fethiye’ye gelen yabancı misafirlerin duygu ve düşüncelerinin sosyal medya aracılığıyla takip edilmesi gerektiğini ve su bedellerinin otelcilere önemli derecede mali yük getirdiği ve konunun Büyükşehir Belediyesi nezdinde ele alınarak iyileştirme yapılması gerektiğini söyledi.

TORUNOĞULLARI MUĞLA SEZONU 3 MİLYON 100 BİN YOLCU İLE KAPATTI.

Fethiye Otelciler Birliği ve TÜROFED Genel Başkan Yardımcısı Yavuz Torunoğulları “2015 turizm sezonunu yabancı da yüzde 4 eksi ile kapattıklarını yüzde 17’lik bir yerli turist ağırladıklarını belirtip Muğla’ya 3 Milyon 100 bin turist geldi. Bu rakamların sağlanması için sektör ciddi tavizler verdi. Suriye-Irak savaşları ile terör bitmiş değil. 2016 yılında 2015den farklı olmayacağı aşikar. Yeni Hükümetin bir an önce kurulması lazım. Yeni Turizm bakanıyla hamle yapmamız lazım. Bakanlığın sektörle birlikte 300’ün üzerinde etkinliği vardı. İlki Londra’da yapılacaktı. Bunu seçim nedeniyle iptal ettiler. Seçim bürokratların değilki" ifadelerini kullandı.

FETOB yönetim kurulu üyesi Nurkaya Gündoğdu, “Türkiye’ye gelen 3 Milyon İngiliz turistten 1 Milyonunun Muğla bölgesine geldiğini, bugüne kadar gelecekle ilgili yapılan hataların Turizmde ivmeyi düşürdüğünü” söyledi. Gündoğdu; “çalış bölgesine düne kadar garantili Bulgar ve Romanyalı turistler geliyordu. Şimdi bunlar yok. Bakanlık ilgisiz kaldı”diye konuştu. Ören yerlerinin bakımı ve tuvaletleriyle ilgili sorunlara dikkati çekerek: “2016 yılında umarım ören yerlerindeki yollar ve yolların bakımıyla ilgili, tuvaletlerin ve sosyal alanların daha derli, daha düzenli ve alınan paranın hakkı verilerek insanların orada daha güzel bir şekilde konuçlandırılması gerektiğiyle ilgili çalışma yapılacak” dedi.

MUĞLA'DA HELİKOPTERİN DÜŞMESİ... MUĞLA'DA HELİKOPTERİN DÜŞMESİ...

Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Biçer de“Terör olaylarının bitirilmesi halinde sektörün gerekli fedakarlıkları yaparak Türkiye’ye daha çok turist gelmesini sağlayacağını” söyledi. Biçer “taşıma yasasının bir an önce düzenlenmesi gerektiğine işaret ederek bu durumun gecikmesi halinde 2016 turizm sezonunda ciddi sıkıntılar yaşanacağını kaydetti.

FETOP Yönetim Kurulu Üyesi Turizmci Bülent Uysal’da “İngiltere pazarında yüzde 12 düşüşün bu yıl daha da artabileceğine işaret ederek sorunlar çözümlenmeli”dedi.

Editör: Gazete Muğla