Hintli milyarderin mega yatı, Fethiye’de 260 ton yakıt aldı Hintli milyarderin mega yatı, Fethiye’de 260 ton yakıt aldı

Fethiye Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Şaban Taşar sorunların gittikçe arttığı ve çözümsüzlüğe doğru ilerledikleri bir döneme gidildiğini kaydetti. Taşar; devlet büyüklerinden acil olarak sorunlara çözüm bulmalarını isteyerek katıldığımız toplantılarda sürekli olarak önerilerimizi ve sorunlarımız iletiyoruz. Lakin uygulamalar belimizi fazlasıyla büküyor.  65 Yaş üzeri vatandaşların ücretsiz taşınması, Şoför esnafının para kazanacağı sabah ve akşam saatlerinde çoğunluğu ücretsiz seyahat kartına sahip yolcuların çok olması,  Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından yapılan gelir desteği rakamının düşük olması, (her biniş için destek sağlanması önerimizdir.) Ayrıca istihdam seferberliğinden bir çalışandan fazla elemanı bulunmayan şoför esnafının bu haktan faydalanamaması (bu hakkın bir kişi çalıştıranlar şeklinde düzenlenmesi)   Genç neslin şoförlüğü mecbur kaldığı zaman yapıyor olması, vergi yükünün ağır olmasından dolayı çok büyük sorunlar yaşanmaktadır. Bunların düzeltilmesi gerekmektedir.”diyerek sıkıntılarını dile getirdi. Taşar sorunları daha da açarak, “İlimizin büyükşehir olmasına müteakip ilçemizde faaliyet gösteren ticari minibüslerin dönüşümle halk otobüsüne geçmelerinden sonra tüm Türkiye de olduğu gibi  65 yaş ve üzeri vatandaşların ücretsiz taşınması İlçemizde de büyük bir sorun haline gelmiştir. Kendi araçları ile her türlü ekonomik zorluklara rağmen taşımacılık yapan  özel halk otobüsçülerimiz nasıl olsa ücretsiz diyerek  ihtiyaç olan haller dışında dahi olsa toplu taşıma kullanılması, özellikle sabah öğrenci ve çalışanların işe gidiş saatlerinde, akşam ise okul çıkışı  ve eve dönüş saatlerinde araç içerisindeki yolcuların çoğunluğunun ücretsiz seyahat kartlı  olması; bir taşıma israfına yol açtığı gibi ve bunun karşılığı olarak Aile ve Sosyal Politikalar bakanlığı tarafından yapılan gelir desteği miktarı yapılan taşıma miktarının çok altındadır. Gelir desteğinin biniş başına yapılması hem adil hem de şoför esnafını koruyucu olacaktır. Hem diğer taraftan 687 sayılı KHK da yer alan istihdam seferberliği indiriminden ( 31.12.2016) tarihindeki işçi sayısına ek olarak çalıştırılacak işçileri kapsar şartından  dolayı bir araçta birden fazla ücretli çalışanı olmayan şoför esnafı yararlanamamıstır. Önümüzdeki yıllar içinde istihdam seferberliği sağlanması halinde  şoför esnafımızın da yararlanabileceği şekilde düzenlenmesi gerekmektedir.       Bunun gibi birçok sorunla uğraşarak evine ekmek götürmeye esnafımızın yorgunluk ya da yaşlanmadan dolayı çalışmayacak  duruma geldiğinde ise varislerine aynı sorunlarla karşılaşma ması adına devretmek  istememesi, genç neslin ise vergilerin çokluğu ve gelirin azlığı sebebiyle şoförlük mesleğini tercih etmedikleri  ancak zorunlu hallerde şoförlük mesleğini kabul ediyor  olmarı da şoförlük mesleğinin çözüm bekleyen ayrı bir sorunudur.  Her şeye rağmen esnafımıza kazasız,belasız  kazançlı günler dilerim.”şeklinde konuştu.

Editör: Gazete Muğla