Kahve zinciri Starbucks'ın bilançosunu yayınladı. Mağaza satışları söz konusu dönemde yüzde 7 azaldığı ortaya konuldu.

Şirketin karşılaştırılabilir mağaza satışları, Kuzey Amerika ve ABD'de yüzde 6 düşerken, uluslararası pazarlarda yüzde 9 geriledi. Starbucks'ın Çin'deki satışları da yüzde 14 azalış gösterdiğini açıkladı.

Starbucks'ın geliri temmuz-eylül döneminde yıllık bazda yüzde 3 azalışla yaklaşık 9,1 milyar dolar oldu. Şirketin hisse başına karı ise geçen senenin aynı dönemine oranla yüzde 25 azalışla 80 sente indiği öğrenildi.

Şirketin geliri ve karı, bu dönemde piyasa beklentilerinin altında kalarak bekleneni karşılayamadığını açıkca ifade etti.

Müşterileri geri kazanmak için stratejimizi değiştirmemiz gerekli

Starbucks'ın 2024 mali yılı genelindeki küresel karşılaştırılabilir mağaza satışları da yüzde 2 düşüş yaşandı.

Şirketin mali yıldaki karşılaştırılabilir mağaza satışları, Kuzey Amerika ve ABD'de yüzde 2, uluslararası pazarlarda yüzde 4 ve Çin'de yüzde 8 azalış kaydetti.

Starbucks'ın bu dönemdeki geliri ise yüzde 1 artışla 36,2 milyar dolar olarak hesaplanmıştı.

Sadece onlara zam geldi! Elektrik faturası iki katına çıkıyor Sadece onlara zam geldi! Elektrik faturası iki katına çıkıyor

Şirketin Üst Yöneticisi (CEO) Brian Niccol, finansal sonuçlara ilişkin değerlendirmesinde, müşterileri geri kazanmak için stratejilerini kökten değiştirmeleri gerektiğini vurgulayarak, "Açık bir planımız var ve Starbucks'ı büyümeye geri döndürmek için hızlı bir şekilde ilerliyoruz."dedi.

Starbucks Mali İşler Direktörü (CFO) Rachel Ruggeri de şirketin uzun vadeli büyümeye geri dönmesini beklediğini söyledi.

İsrail'e destek veren uluslararası firmalara yönelik boykottan olumsuz etkilendi

İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırıları nedeniyle protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kalan şirketlerden biri olan Starbucks'ın finansal sonuçları, son üç çeyrekte olumsuz etkilenmişti.

Kaynak: AA