Sağlık personeli olarak görev yapan Hilal ve Şahan Yorulmaz çifti, bir otomotiv bayisinden 11 Eylül 2020 tarihinde Opel marka Grandland model sıfır kilometre cip satın almasının ardından aracı 1 ay sonra işe gitmek için bindikten sonra yokuş aşağı inerken neye uğradıklarını şaşırdı.
İddiaya göre Hilal Yorulmaz yönetimindeki cip frenlerin tutmaması ve direksiyonun kilitlenmesi sonucu refüje çarparak kaza yaptı. Bayi yetkilileri ile görüşen Yorulmaz çifti, cipte yapılan incelemenin ardından bayiden ‘sürücü kaynaklı hata’ cevabını aldı.
Bayinin cevabı üzerine Yorulmaz çifti konuyu mahkeme taşıdı. Çift avukat Bünyamin Bayram aracılığıyla aracı satan bayi aleyhine ’ayıplı malın iadesi’ davası açarken, Trabzon Tüketici Mahkemesi’nde görülen davada talep edilen bilirkişi heyeti araç sahibi Hilal Yorulmaz’ı haklı buldu.
Tüketici Mahkemesi’nin kararını onadı
Yetkili bayinin ’ayıplı’ olduğu tespit edilen aracın ’ayıpsız misliyle’ değiştirilmesine hükmeden mahkemenin kararını temyiz etmesinin ardından Trabzon Bölge Adliye Mahkemesi 4. Hukuk Dairesi de Tüketici Mahkemesi’nin kararını onadı.
Bayi yetkilileri karara itirazda bulundu
Karara itirazda bulunan bayi yetkilileri, Yargıtay’a temyiz başvurusunda bulundu. 4 yıl süren hukuki süreç sonunda Yargıtay 3. Hukuk Dairesi kararı bayi aleyhinde onadı. Yargıtay tarafından verilen kararda, aracı satan bayinin aynı modelde sıfır kilometre araç ya da belirlenecek güncel tutarı tüketiciye geri ödemesine karar verildi.
4 yıllık bir hukuki süreci
2020 yılında aracı sıfır olarak aldıklarını dile getiren Yorulmaz, “Sıfır araç daha 1 aylık kullanımda bu hatayı nasıl verebilir diyerek firmaya şikayette bulunduk. Firma aracın inceleneceğini söyledi. Ertesi gün bizi arayarak aracın sürücü kaynaklı kaza yaptığını söyleyerek, konuyu kapatmaya çalıştılar. Daha sonra tesadüfen kaza görüntülerine ulaştık. Bu görüntüler ile kazanın nasıl olduğunu görüp bize yardımcı olurlar diyerek tekrar firmayla görüştük ancak aynı cevabı aldık. Hukuki yollara başvurmak durumunda kaldım. Sağ olsun avukatımız Bünyamin Bey sayesinde davamızı kazandık. 4 yıllık bir hukuki sürecimiz oldu. Bu süreçte çok büyük sıkıntılar çektik. İkiz çocuklarımız var. Pandemi dönemine denk geldiği için sıkıntılar yaşadık. Her gün taksi ile işe gidip geldik” dedi.
“Erken pes etmemek gerekiyor”
4 yıllık hukuki süreci anlatan avukat Bünyamin Bayram, “4 yıl önce Hilal Hanım yanıma gelerek böyle bir problem olduğunu söyledi. Bu doğrultuda mahkemede misliyle değişim davamızı açtık. Bilirkişi bu hususta ‘evet, üretim kaynaklı bir hata var’ dedi. İlk derece mahkemesi misliyle değişim kararı verdi. Daha sonra istinafa gönderildi. İstinaf da bizim haklılığımızı ortaya koydu. Yargıtay’dan sonra kararımız onandı. Bu doğrultuda sevinçli ve mutluyuz. İcra süreci devam etmektedir. Arabayı teslim edeceğiz. Bu zarar ortadan kaldırılacak. 4 yıl zor bir süreçti. Fren aksamından kaynaklı bir durumdu. Üretim kaynaklı olup olmadığı araştırıldı. Bu değerlendirmelerde üretim kaynaklı olduğu ortaya çıktı. Bu açıdan çok umutluydum. İlk derece mahkemesi de böyle karar verdi. Erken pes etmemek gerekiyor. Böyle davalar biraz sürüyor, bir aşaması var” dedi.