Sayıştay Başkanlığı 2023 Muğla Büyükşehir Belediyesi raporunu yayınladı. Raporda denetim görüşünün dayanağı bulgular kapsamında, Tüketilmemiş Olan Malzemelerin Muhasebe Kayıtlarından Çıkarılması, Belediyenin Taşıtlarına İlişkin Envanter Kayıtları ile Trafik Tescil Kayıtlarının Uyuşmaması ve Varlıklara İlişkin Amortismanların Usulüne Uygun Ayrılmaması yer aldı.
Raporda en dikkat çeken bulgulardan biri ise Cumhurbaşkanı Kararına istinaden parasal limit muafiyetlerinden yararlanılarak afetzedeler için alınan malzemelerin deprem bölgesine gönderilmemesi oldu.
06.02.2023 tarihinde meydana gelen deprem afeti nedeniyle afetten etkilenen bölgelere gönderilmek üzere alınan uyku tulumu ve barınma çadırı malzemelerinin bölgeye gönderilmeyerek İdareye ait depolarda bekletilmesine rağmen 150 İlk Madde ve Malzeme Hesabına alacak kaydı yapılarak muhasebe kayıtlarından çıkarıldığı görüldü.
Söz konusu hatalı kayıt sebebiyle 630 Giderler Hesabı ve dolayısıyla 690 Faaliyet Sonuçları Hesabında 6.378.999,84-TL tutarında fazlalığa, 150 İlk Madde ve Malzeme Hesabında ise aynı tutarda eksikliğe sebebiyet verdi.
İdarenin ambarında tutulduğu tespit edildi
06.02.2023 tarihinde ülkemizde yaşanan deprem afetleri nedeniyle depremden etkilenen illerde ortaya çıkan ihtiyaçların karşılanabilmesi amacıyla yayımlanan 6787 sayılı Cumhurbaşkanı Kararına istinaden parasal limit muafiyetlerinden yararlanılarak doğrudan temin suretiyle satın alınan barınma çadırı, uyku tulumu ve mobil mutfak malzemelerinin deprem bölgesine gönderilmediği, İdarenin ambarında tutulduğu tespit edildi.
İhtiyaç malzemelerine erişmesinin önünde bir engel oluşturdu
Kamu idaresi cevabında, alınan malzemelerin envanter kayıtlarının yapıldığını ancak deprem bölgesinden herhangi bir talep gelmemesi nedeniyle söz konusu malzemelerin deprem bölgesine gönderilmediğini, 05.03.2024 tarihinde Muğla İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğüne, bahsi geçen malzemelerin teslim alınması talebini içeren yazı yazıldığını, adı geçen Müdürlüğün bu yazıya karşılık olarak, malzemelerin saklanıp korunabileceği uygun bir depolama alanı bulunmadığından bahisle Belediyede muhafazasına devam edilmesinin istenildiği, 14.05.2024 tarihinde Doğanşehir Belediye Başkanlığının talebi üzerine 300 adet barınma çadırı, 500 adet uyku tulumu ile 2 adet konteyner mutfağın Doğanşehir Belediye Başkanlığına gönderilmesi için gerekli resmi işlemlerin tamamlandığı ifade edildi.
Kamu idaresi her ne kadar deprem bölgesinde kullanılmak amacıyla alınan malzemelerin deprem bölgesine gönderilmesi için gerekli işlemlerin başlatıldığını belirtmiş olsa da, depremin ve deprem bölgesinde kullanılmak amacıyla yapılan mal alımının üzerinden bir yılı aşkın bir süre geçmiş olup söz konusu malzemelerin halen deprem bölgesine gönderilmemiş olması mevzuata aykırılık teşkil ettiği gibi depremzedelerin ihtiyaç malzemelerine erişmesinin önünde bir engel oluşturduğu kaydedildi.