Şampiyonlar Ligi'nin ana sponsoru Mastercard ve ödeme ekosisteminin en büyük oyuncularından Garanti BBVA Ödeme Sistemleri ev sahipliğinde bir otelde futbolun ülke ekonomisine getirisi üzerine söyleşi gerçekleştirildi.

Söyleşiye Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Murat Çağrı Süzer ve Mastercard global marka elçisi Portekizli eski milli futbolcu Luis Figo katıldı.

"75 milyon euroluk harcama gerçekleştireceğini öngörüyoruz"

Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, etkinlikte konuştu.

"Mastercard olarak 30 yıla yakın bir süredir ana sponsoru olduğumuz UEFA Şampiyonlar Ligi finaline, bu yıl İstanbul’da ev sahipliği yapacağız. Mastercard olarak, son üç final maçına ev sahipliği yapan şehirlerdeki kart harcamalarını inceledik.

Türkiye’nin geçtiğimiz seneki 44 milyar euroluk toplam turizm geliri ve İstanbul’un aynı dönemde toplam turist harcamalarındaki yüzde 40’lık payını göz önüne aldığımızda, finalin oynanacağı hafta sonu, taraftarların 75 milyon euroluk harcama gerçekleştireceğini öngörüyoruz."

Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Murat Çağrı Süzer:

"Taraftar kart sahibi müşterilerimize baktığımızda, örneğin derbi günlerinde takımların mağazalarından, normal zamanlara göre yaklaşık 3,5 kat daha fazla alışveriş yaptıklarını görüyoruz.

Ortalama bir taraftar kartın toplam restoran harcaması, derbi gününde yüzde 23 artıyor. Özetle taraftarların maç gününde harcama eğilimleri artıyor.

Biz de Garanti BBVA olarak, 4 büyük kulübümüzle yaptığımız iş birliği çerçevesinde hem kulüpleri hem de kart kullanıcılarını desteklediğimiz, taraftarların ihtiyaçlarına yönelik kampanyalar ve özel teklifler sunuyoruz."

BEŞİKTAŞ’DA BİR DEVİR SONA ERİYOR… BEŞİKTAŞ’DA BİR DEVİR SONA ERİYOR…

Üç günde kişi başı toplam 855 euro

Avrupa futbolunun kulüp düzeyindeki bir numaralı turnuvasında final karşılaşması, 10 Haziran Cumartesi günü, İtalya ekibi Inter ile İngiltere temsilcisi Manchester City arasında İstanbul’da oynanacak.

Mastercard ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri, final maçının Türkiye’ye ekonomik açıdan katkısını hesapladı. Yapılan hesaplamalar, taraftarların ev sahibi şehirlerde ortalama 3 gece konakladığını ve kişi başı toplam ortalama 855 euro kartlı harcama gerçekleştirdiğini ortaya koydu.

Araştırmada, turistlerin ev sahibi şehirlerdeki kartlı harcama tutarında, bir önceki hafta sonuna kıyasla yüzde 54, bir sonraki hafta sonuna kıyasla yüzde 41 artış gözlendiğine yer verildi.

Ortalama olarak finaller, ev sahibi şehirlerde turistlerin kartlı harcamalarını ortalama yüzde 48 artırıyor. Turistlerin en fazla harcama yaptığı sektörlerin başında ise konaklama, yemek, giyim ve sağlık sektörleri geliyor.

(AA)

Editör: Güzide Kasım