Projenin ilk faaliyeti 3-7 Haziran 2024’de İspanya’da gerçekleşmişti. Projenin ikinci faaliyeti proje ortaklarından Çek Cumhuriyeti’nin Ostrava şehrinde “ZS specialni Ostrava, prispevkova organizace Tesinska” okulunda gerçekleştirildi. Çek Cumhuriyeti hareketliliğine Şahidi Ortaokulundan 4 öğretmen ve 1 idareci katıldı.

Erasmus+ Hareketliliği "Dijital Nesiller İçin Dijital Öğretmen" – Çek Cumhuriyeti'nde Uluslararası Toplantı

23-27 Eylül 2024 tarihleri ​​arasında, Erasmus+ projesi "Dijital Nesiller İçin Dijital Öğretmen" kapsamında Ostrava'da benzersiz bir toplantı düzenlendi. Bu etkinlik, İspanya, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Türkiye ve Fransa olmak üzere beş ülkeden eğitimcileri ve uzmanları bir araya getirdi. Hareketliliğin amacı, eğitimde modern dijital araçları tanıtmak ve katılımcı ülkeler arasında deneyim alışverişini teşvik etmek.

EĞİTİMİN GELECEĞİ İÇİN ULUSLARARASI İŞ BİRLİĞİ
Beş günlük program boyunca, her ülkeden temsilciler Web 2.0 araçları, kodlama, sanal gerçeklik ve etkileşimli eğitim materyallerinin oluşturulması konusundaki bilgilerini derinleştirme fırsatı buldu. Program, katılımcıların yalnızca yeni teknolojileri öğrenmelerine değil, aynı zamanda bunları doğrudan bir okul ortamında uygulamalarına da olanak tanıyan pratik atölyelere dayanıyordu.

Muğla’da HAK-İŞ’liler: “HAK-İŞ olarak susmayacağız”dedi Muğla’da HAK-İŞ’liler: “HAK-İŞ olarak susmayacağız”dedi

İspanya, Polonya, Fransa, Çek Cumhuriyeti ve Türkiye'den öğretmenler hareketliliğe katılarak deneyimlerini paylaştı, diğer ülkelerde kullanılan yenilikçi eğitim çözümleri hakkında bilgi edindi ve eğitim kurumları arasındaki iş birliğinin daha da artmasına katkıda bulunacak uluslararası bağlantılar kurdu.

İLHAM DOLU BİR PROGRAM
Toplantının ilk gününde katılımcılar Çek Cumhuriyeti'nden organizatörler tarafından sıcak bir şekilde karşılandı ve Web 2.0 araçları hakkında bir tanıtım oturumuna katıldı. Öğretmenler bu teknolojilerin temellerini öğrendikten sonra eTwinning gibi uluslararası eğitim projelerinde kullanımları hakkında tartışmalara katıldılar. Eğitimden önce katılımcıların becerilerini değerlendirmek için ilk değerlendirmeler de yapıldı.

Sonraki günlerde katılımcılar kodlama araçları, programlama ve müzik ve oyun oluşturma gibi konuları kapsayan atölyelere katıldılar. Öne çıkanlardan biri, katılımcıların öğrencilere tamamen yeni bir öğrenme yolu sunan programlama dersleri ve sanal gerçeklik araçlarının gösterilerini gözlemlediği bir Çek okuluna yapılan ziyaretti.

ULUSLARARASI İŞ BİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Bu etkinlik, kültürler ve eğitim sistemleri arasında köprüler kurmak için mükemmel bir fırsat sağladı. Türkiye, Fransa, Polonya,İspanya ve Çek Cumhuriyeti'nden öğretmenler fikir alışverişinde bulunup ilham alarak öğretim uygulamalarını zenginleştirebildiler. Uluslararası iş birliği, öğrencileri 21. yüzyılın zorluklarına hazırlayan modern, inovasyon odaklı okullar yaratmak için çok önemlidir.

"Dijital Nesiller İçin Dijital Öğretmen" projesi, Erasmus+ programının eğitimciler arasında dijital yeterliliklerin geliştirilmesini desteklerken uluslararası eğitim ortaklıkları kurmanın nasıl mümkün olduğunun en iyi örneğidir. Hareketliliğin sonunda katılımcılar, bağlılıklarını ve yeni edindikleri bilgileri takdir eden sertifikalar aldılar.

Sonuç ve Gelecek Perspektifleri
Ostrava'daki toplantı, bu uluslararası projenin sadece bir aşamasıydı. Kazanılan deneyimle katılımcılar, okullarında modern teknolojileri uygulayabilecek ve bilgilerini diğer öğretmenlerle paylaşabilecekler. Dijital eğitim üzerinde birlikte çalışmak, yalnızca öğretmenlerin becerilerine değil, en önemlisi, halihazırda yeni teknolojik araçlardan faydalanan öğrencilerin geleceğine bir yatırımdır.

Kaynak: HABER MERKEZİ