Muğla’nın Büyükşehir olmasından sonra gündeme en çok oturan konu toplu ulaşım oldu.  Fethiye’den Bodrum’a kadar tüm ilçelerde yayın yapan yerel gazetelerin en çok haber yaptığı konu ulaşım oldu. Muğla Büyşükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı ulaşımda dönüşüm projesi başlattı. Bir kesim ulaşımda dönüşüm projesinden memnun kalırken bir kesim ulaşımda dönüşüm projesine karşı çıktı. Bir dönem ortalık ciddi anlamda karıştı…

HELİKOPTERİN DÜŞME ANINA AİT GÖRÜNTÜLER İLK KEZ MUĞLA GAZETESİNDE HELİKOPTERİN DÜŞME ANINA AİT GÖRÜNTÜLER İLK KEZ MUĞLA GAZETESİNDE

Bazı birlikler ve kooperatifler ulaşımda dönüşüm projesine katılmak istemedi. Kimse kimseyi zorla bir oluşumun içerisine alamaz. İsteyen girer isteyen girmez. Bu birliklerin ve kooperatiflerin bileceği bir şey. Ulaştırma Bakanlığı Türkiye genelinde 65 yaş üzerindekiler, gaziler ve şehit yakınları toplu ulaşım araçlarından ücretsiz yararlanacak dedi. Bununla ilgi yasa meclisten çıktı ve resmi gazetede yayımlandı.  Bunun yanı sıra bakanlık tüm toplu ulaşım araçlarının yasa çerçevesinde yenilenmesini istedi. Ulaşım araçlarında engelli rampası ve engelleliren oturabileceği yerler istedi…

Bunların hepsi yasayla belirlenmiş. Yani ben uygulamayacağım deme şansınız yok. Hele büyükşehir statüsündeki illerin ben bunu yapmayacağım deme şansı hiç yok. Bakanlık büyükşehirlerde ulaşım yetkisini büyükşehir belediyelerine vermiş. İşte sıkıntıda burada başlıyor. Bir çok kişi hatta bazı siyasiler dahi büyükşehir olmanın ne anlama geldiğini hala kavramış değiller. Birlikler ve kooperatifler ise bazı siyasilerin güdümüne girmiş ulaşımda dönüşüm istemiyoruz diye bayrak açmış durumda. Büyükşehir Belediyesi ulaşım tek sorumlusu. Ulaşımda dönüşüme girmek istemeyen girmez.  Ulaştırma Daire Başkanlığı sıkıntılı olan o bölgeye otobüs servisini anında başlatır…

Eğer yasa 65 yaş üstü, gaziler ve şehit yakınları için ulaşım ücretsiz diyor ise herkes buna uyacak. Uymayan yerlere yeni otobüs servislerinin konulması da gayet normaldir. Buarada ulaşımda dönüşüm projesine katılan şoförlere aylık 750 lira sabit ücret ödeniyor. Bu parayı Muğla Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Daire Başkanlığı veriyor. Bu parayı verme sebehleri şoförlerin ücretsiz taşıdığı yolcular yüzünden mağdur olmamaları için. Yani günde 5 tane de ücretsiz yolcu taşısalar ayda 750 lira destek ücreti alıyorlar…

Bazı birlik ve kooperatifler birkaç siyasinin peşine takılıp biz bu işe girmeyeceğiz diyor. Daha doğrusu o siyasilerin gazına geliyorlar. Ancak işin sonunda ulaşımda dönüşüme katılmayanlar bence zarar görecekler gibi geliyor. Yasanın ön gördüğü koşulları yerine getirmeyenlerin bulunduğu güzergahlara yeni otobüsler servise kokulacak. Ya da o hatlarda yeni ihaleler yapılacak. Bu kaçınılmaz. Şimdi birlik ve kooperatiflere gaz veren siyasiler o zaman bu birlik ve kooperatiflerin yanında yer almazlar. Yani olan siyasilere kanan şoförlere olacaktır…

Muğla Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Daire Başkanlığı şuan itibariyle ulaşımda 245 adet yeni araçla il genelinde hizmet veriyor. Ulaşımda dönüşüm tam anlamıyla tamamlanmaz ise 150 yeni araçla takviyede bulunuyor ve hizmet vermeye devam eder. Özellikle turizm sezonunda yolcu taşımacılığı iki ya da üç kat daha artacak. Birlik ve kooperatifler ulaşımda dönüşe katılmaz ize vatandaşların mağduriyeti söz konusu olacaktır. Vatandaşların mağdur olmaması için yeni araçlar hemen devreye sokulacaktır…

Bu yüzden ulaşımda dönüşüm projesine katılmayan birlik ve kooperatiflerin bir kez daha düşünmesi gerekli. Çünkü kendileri bu işe katılmaz ise ciddi anlamda mağdur olmaları söz konusu. En azından bazı siyasilerin gölgesinden çıkıp ulaşımda dönüşeme katılmış diğer şoför arkadaşlarıyla bir konuşsunlar.  Bu sistem daha mı iye yoksa kötümü diye. Ondan sonra kararlarını versinler. Unutmayın ki bunun yanınızda olduklarını söyleyenler bir bakmışsınız sizi yanlık bırakıvermişler…

Editör: Gazete Muğla