Muğla’da Acil Çağrı Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu Toplandı
Muğla’da Acil Çağrı Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu, YİKOB Başkanı Vali Yardımcısı İsmail Soykan’ın başkanlığında toplandı. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nde gerçekleşen toplantıda, 2024 yılı istatistikleri değerlendirildi ve 2025 yılı çalışmalarına ilişkin kararlar alındı.
Muğla 112 Acil Çağrı Merkezinin 2015 yılından bugüne kadar 11.900.230 çağrı karşıladığı; 112 Acil Çağrı Merkezine telefonun yanı sıra SMS, Web İhbar, E Call, Engelsiz 112, AFAD Acil ve kolluk birimleri üzerinden KADES ile ulaşılabildiği, 2024 yılında en yoğun ayın Temmuz ayı, en düşük çağrının da Şubat ayında gerçekleştiği, yaklaşık 750.000 çağrının kurumlara aktarıldığı, bu çağrıların kurumsal olarak , Acil Sağlık %44, Emniyet %36, Jandarma %12, İtfaiye %3, Orman %2, Sahil Güvenlik %2, AFAD ve Doğa Koruma %1 oranında dağılım gösterdiği belirtildi.
Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi Çağrı Karşılama Personelinin 1,96 sn reaksiyon gösterdiği Türkiye ortalamasının 2,84 sn olduğu, kurumların çağrı yönlendiricilerin reaksiyon sürelerinin ise 3,74 olduğu Türkiye ortalamasının 7,09 sn olduğu belirtildi.
112 Acil Çağrı Merkezi santraline gelen çağrıların %78’inin 112 numarası üzerinden, %13’ünün 155 numarası üzerinden, %2’sinin 156 numarası üzerinden ve %7’sinin 110, 177, 158 ve 122 numaraları üzerinden yapıldığı, bu istatistiğe göre ilimizde 112 Tek Numara bilinirliğinin %80’e yaklaştığı, Tanıtım çalışmaları kapsamında 1.174.326 SMS gönderildiği, 4.086 öğretmene 56.715 öğrenciye ve yıl süresince yerleşik ve turist (yerli-yabancı) 2.380.828 vatandaşa tanıtım yapıldığı, Suç teşkil eden eylemlerden dolayı 45 kişi hakkında suç duyurusunda bulunulduğu , Ayrıca 68 kişiye de idari para cezası verildiği belirtildi.
Toplantıda, 2025 yılında hizmet kalitesinin artırılması, çağrı sistemlerinin geliştirilmesi ve alternatif ihbar yöntemlerinin tanıtılması için kurumların iş birliği içinde çalışmaya devam etmesi kararlaştırıldı.