Apple, Endonezya pazarında yaşadığı kayıplar nedeniyle zorluklarla karşılaşabilir. iPhone 16’nın yasaklanması, şirketin bu önemli pazarda büyüme hedeflerini tehdit ediyor. Ülkenin büyük bir cep telefonu pazarına sahip olması, Apple için kayda değer bir fırsat sunuyordu.
Sanayi Bakanlığı, Ekim ayı başında Apple’ın Endonezya’ya sadece 1,5 trilyon rupi (yaklaşık 95 milyon dolar) yatırım yaptığını ve bunun da söz verilen 1,7 trilyon rupilik taahhüdünün altında olduğunu açıkladı.
Apple, Endonezya’da en çok satan ilk 6 akıllı telefon markası arasında yer almasa da ülke önemli bir büyüme potansiyeline sahipti. 1 trilyon dolarlık ekonomide 350 milyondan fazla aktif cep telefonu bulunurken, bu sayı 270 milyonluk nüfusun üstünde olması dikkat çekiyor.