Muğla Haberleri

Instagramın Kapatılması Turizmi Olumsuz Etkiledi

Tatilciler, instagramda hikaye ve gönderi paylaşamaycaklarını gerekçe göstererek rezervasyonları iptal ediyorlar.Bir çok küçük işletme tanıtımlarını sponsorlu reklamlarla uygun bir fiyata instragmda yapıyordu. acenteler, turları burada paylaşım yapıyordu.

İnstagram’ın kapatılmasının Muğla’da turizmi olumsuz etkilediği ve rezervasyonların yaşanan süreçten olumsuz etkilendiği bildirildi.
İnstagram’a getirilen erişim kısıtlaması Muğla bölgesinde turizm sektörünü olumsuz etkiledi. Yüzlerce müşteri paylaşım yapamayacağı gerekçesiyle rezervasyonlarını iptal etti.
Onlarca sektörü olumsuz etkileyen Instagram kısıtlaması Turizm Cenneti Muğla’nın en önemli gelir kaynağı olanturizm sektöründe de olumsuzluklar yaşanmasına neden oldu.
REZERVASYONLAR DURDU
Güney Ege Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (GETOB) Başkanı Mustafa Deliveli, İnstagram’a erişimin kısıtlamasının bölge turizmini olumsuz etkilediğini belirterek, şunları söyledi:
“Bu durumun Marmaris turizmi başta olmak üzere bölgemiz turizmine oldukça olumsuz etkisi oldu. Özellikle iç pazar ağırlıklı çalışan Datça ve Marmaris ile gelirini turizmden elde eden Selimiye, Bozburun ve Söğüt'te rezervasyonlar durdu. Bu bölgelerin ağırlıklı satış kanalı direkt satış ve sosyal medya üzerindendir. Sosyal Medyanın kapalı olması repeat müşteri harici yeni rezervasyonları neredeyse tamamen durdurdu. Satış kanalı acente ve tur operatörü olan otellerin de dolaylı yoldan olumsuz etkilendiğini düşünüyorum. İnstagram'da tatil paylaşımları ve etkileşimleri, tatil tüketicisini harekete geçirir, motive eder. Bunun yoksulluğunun tüm işletmeleri olumsuz etkilediği kanısındayım”
TURİZM SEKTÖRÜ OLUMSUZ ETKİLENDİ
GETOB Başkanı Mustafa Deliveli, daha önce yapılan erken rezervasyonlarla ilgili iptaller olduğunu düşünmediğini ifade ederek, “Mevcut yapılan rezervasyonun İnstagramın kapanmasıyla iptal edileceği bağlantısını kafamda kuramıyorum. Elimde buna dair hiçbir otelden şikayet veya geri bildirim yok. Temel şikayet yeni rezervasyonlardaki düşüş. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) ve Kültür ve Turizm Bakanlığı ile iletişimimiz oldu. Turizm hariç birçok sektörün de olumsuz etkilendiğinden pek tabii haberdarlar. Açılmasıyla alakalı henüz somut bir tarih veya program edinemedik. İnstagram’a erişim engeli getirilmesinden etkilenen sektörlerden biri de turizm” dedi.

AİLE İŞLETMELERİ OLUMSUZ ETKİLENDİ
İnstagramın kapanmasının Muğla bölgesinde en çok, her hangi bir turizm acentesi ile çalışmayan ve işletmesinin reklamını sosyal medya üzerinden yaparak, İnstragram üzerinden rezervasyon kabul eden aile işletmelerinin bu süreçten olumsuz etkilendiğine işaret eden, Turizm sektörü temsilcileri, şu bilgileri verdiler:
“Muğla’nın turistik ilçelerinde bu şekilde faaliyet gösteren aile işletmeleri var. Bu işletmeler şimdi rezervasyon alamadıkları için mağdur oldular. İnstagram’a getirilen erişim kısıtlaması turizm sektörünü olumsuz etkiledi. Bir çok küçük işletme tanıtımlarını sponsorlu reklamlarla uygun bir fiyata İnstragmda yapıyordu. Acenteler, turları burada paylaşım yapıyordu. İnstagram'a gönderi ve hikaye atmak için tatile gidenler, İnstagram'ın kapalı olmasından dolayı tatil yapmaktan vazgeçtiklerini bildiriyorlar. Yüzlerce müşteri paylaşım yapamayacağı gerekçesiyle rezervasyonlarını iptal etti” bilgisini verdiler.
INSTAGRAM NEDEN KISITLANDI
31 Temmuz’da X hesabından Haniye ile ilgili paylaşımları engellediğini belirten İletişim Başkanı Fahrettin Altun, “Heniye'nin şehadeti dolayısıyla insanların taziye mesajı yayınlamasını herhangi bir gerekçe göstermeden engelleyen sosyal medya platformu Instagram'ı da şiddetle kınıyorum. Bu çok açık ve net bir sansür girişimidir” ifadelerine yer vermişti. İletişim Başkanı Altun'un bu paylaşımının ardından BTK tarafından 2 Ağustos tarihinde Instagram'a erişim engeli getirilmişti.
INSTAGRAM’IN TÜRKİYE’DE ERİŞİME KAPATILMASI: ARTILARI VE EKSİLERİ
Türkiye’de İnstagram’ın erişime kapatılması, toplumda hem olumlu hem de olumsuz etkiler yarattı. Sosyal medya platformunun kapanması, günlük yaşamda ve iş dünyasında önemli değişikliklere sebep oldu. İnstagram’ın kapalı olması, telefonlarda geçirilen zamanı azalttı ve insanlar birbirleriyle daha fazla vakit geçirmeye başladı.
Bu durum, aile içi iletişimi ve arkadaşlık ilişkilerini güçlendirdi. İnsanlar, sanal dünyadan uzaklaşıp gerçek hayatta daha fazla vakit geçirerek sosyal bağlarını kuvvetlendirme fırsatı buldu. Ayrıca, sosyal medya bağımlılığının azalmasıyla birlikte, özellikle gençler arasında dijital detoks etkisi oluştu.
INSTAGRAMIN KAPANMASININ OLUMSUZ ETKİLERİ
İnstagram’ın kapalı kalması özellikle ticaretle uğraşan işletme sahipleri için büyük bir sorun haline geldi. Binlerce işletme sahibi, İnstagram üzerinden satış yaparak gelir elde ediyordu ve platformun kapanmasıyla birlikte ciddi zarara uğradıklarını paylaşmaya başladılar. Sosyal medyanın, küçük işletmeler için önemli bir pazarlama ve satış aracı olduğu göz önüne alındığında, bu durumun İnstagramın kapalı kalması halinde ciddi ekonomik sonuçları olacak.