Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2024 yılına dair genel değerlendirmelerini paylaşırken, 2025 yılında hayata geçirilecek yeni uygulamaları duyurdu.

Öğretim programları, 'beceri' temelli bir yapı üzerine şekillendi. Bu yapı; alan becerileri, kavramsal beceriler ve sosyal-duygusal öğrenme becerileri gibi birçok bileşeni içeriyor. 'Beceri temelli' yeni müfredatla 'sonuç odaklı ölçme' yerine 'süreç odaklı ölçmeye' de geçiş yapıldı.

YILBAŞI GECESİ VURULMUŞTU: YENİ GELİŞME YILBAŞI GECESİ VURULMUŞTU: YENİ GELİŞME

Hazırlanan ders kitaplarında da 'süreç odaklı ölçme' kapsamında 'bütüncül eğitim yaklaşımı' dikkate alındı. Karne yerine, 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulandığı ilkokul birinci sınıflarda, öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme becerilerini de içeren 'gelişim raporu' verilecek.

Karne yerine verilecek bu raporda, öğrencilerin öğrenme çıktıları ve süreç bileşenleri dikkate alınacak. Çocukların sosyal-duygusal becerileri de gelişim raporlarına yansıtılacak.

Kaynak: Ekoltv