Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2024 yılına dair genel değerlendirmelerini paylaşırken, 2025 yılında hayata geçirilecek yeni uygulamaları duyurdu.
Öğretim programları, 'beceri' temelli bir yapı üzerine şekillendi. Bu yapı; alan becerileri, kavramsal beceriler ve sosyal-duygusal öğrenme becerileri gibi birçok bileşeni içeriyor. 'Beceri temelli' yeni müfredatla 'sonuç odaklı ölçme' yerine 'süreç odaklı ölçmeye' de geçiş yapıldı.
Hazırlanan ders kitaplarında da 'süreç odaklı ölçme' kapsamında 'bütüncül eğitim yaklaşımı' dikkate alındı. Karne yerine, 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulandığı ilkokul birinci sınıflarda, öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme becerilerini de içeren 'gelişim raporu' verilecek.
Karne yerine verilecek bu raporda, öğrencilerin öğrenme çıktıları ve süreç bileşenleri dikkate alınacak. Çocukların sosyal-duygusal becerileri de gelişim raporlarına yansıtılacak.