Dizel araçların dünya gündeminde yer aldığı zamanlarda, elektrikli otomobillerin önü açıldı. 2015 yılından itibaren dizel skandalının devam etmesiyle Avrupa Birliği ve diğer ülkeler tarafından sıfır emisyona geçiş yapılması hedeflendi. Yeni yasalarla birlikte üreticiler elektrikli otomobillere yöneldi. 8 yıllık sürenin sonunda piyasada onlarca elektrikli modeller giriş yaparken, yenilerinin de girmeye devam ettiği dikkat çekiyor.
SIFIR EMİSYON PROJESİ
Dünya genelinde artış gösteren sıfır emisyonlu araçlar, pazarlarda dizel motorların yerini almaya başladı. Avrupa'da otomobil pazarının yüzde 10'dan fazla bulunan elektrikli otomobiller, Türkiye'de yüzde 7 oranına ulaştı. 2024 yılında Türkiye'de de yüzde 10'un üzerine çıkması bekleniyor.
DİZEL ARAÇLAR ELEKTRİKLİ OLUYOR
Elektrikli otomobillerin bataryasının çok pahalı olması nedeniyle, üretim maliyetlerinin içten yanmalı motorlu araçlara göre daha fazla olması dikkat çekiyor. Sıfır emisyonlu araçlara verilen teşviklere rağmen, içten yanmalı motora sahip otomobillerle bu halde rekabet edebiliyor.
Ticari araçlarda daha yüksek kapasiteli batarya ve daha güçlü elektrikli motor bulunma durumu ise işi zora sokuyor. Maliyetlerin yükselmesiyle birlikte, sıfır emisyona geçmeyi düşünen firmalar çareyi yenilikte buldu. Dizeli ver elektrikliyi al dönemi başladı.
DÖNÜŞEN ARAÇLAR YARI FİYATINA
Fransa'nın Lyon ilinde dünya gündemine oturan değişim kaydedildi. Araç fuarında tanıtılan alternatif çözümlerden birisi incelendi. Dizel motora sahip Qinomic ticari aracı kendi yöntemiyle elektrikli otomobile dönüştürdüğü dikkat çekti. Çalışmalara hafif araçlarla başlayarak son zamanlarda Stellantis ile anlaşma içerisinde bulunuyor.
Citroen Jumpy'nin elektrikli otomobile dönüştüren Qinomic, 45 kWh kapasitesindeki batarya ve 100 kW güç üreten elektrikli motor takılıyor. Dönüşüm yapılan Jumpy modelini örnek teşkil etmesiyle, elektrikli araç olsaydı 50 bin Euro olacağını, dönüşüm sayesinde 25 bin Euroya geldiği paylaşıldı.
(HABER MERKEZİ)