CHP’li Muğla Eski Milletvekili hâkim karşısına çıktı CHP’li Muğla Eski Milletvekili hâkim karşısına çıktı

Dünyanın önde gelen uçak bakım ve onarım organizasyonu AMAC Aerospace, Milas-Bodrum Havalimanı’nda yeni hangar inşa edecek. Uçak bakım ve onarım hizmetlerinin yanı sıra VIP uçakları tamamlama ve yenileme işlemlerinde hizmet veren, dünyanın lider havacılık firmalarından İsviçreli AMAC Aerospace Türkiye’deki yatırımlarına devam ediyor.

Whatsapp Image 2024 11 14 At 11.59.40

BODRUM-MİLAS HAVALİMANINA DEV YATIRIM

Daha önce İstanbul ve Bodrum’daki hangarlarıyla Türkiye operasyonlarını büyüten şirket Milas – Bodrum Havalimanı’ndaki 32.000 metrekarelik yeni araziyle, küresel havacılık pazarındaki büyüme hedeflerine katkı sağlamaya hazırlanıyor. 2026 yılında hayata geçirilmesi planlanan yeni tesisin; Bodrum’un, bölgenin önemli uçak bakım ve onarım merkezlerinden biri olmasına katkı sağlayacağı belirtiliyor.

Whatsapp Image 2024 11 14 At 11.58.21


Yeni hangarın üç geniş gövde uçağına uygun bir konfigürasyonla tasarlanması planlanırken, aynı zamanda dar gövdeli uçaklar için de esneklik sağlanarak her iki türdeki uçaklar için bakım ve onarım hizmetleri sunulması hedefleniyor. Dünya genelindeki 8 farklı tesisinde 1500, Türkiye’de ise 180 çalışanı olan şirket, yeni yatırımıyla birlikte Muğla'da 300’den fazla yeni istihdam yaratacak.

Kadri Muhiddin Bodrum’daki yeni hangar planları ile gazetecilere şunları söyledi:

 “Şu an için İstanbul ve Bodrum’da toplamda 4930 metrekare hangar alanımız bulunuyor. Dassault ve Pilatus gibi orta boy jetlerden Airbus A330 veya Boeing B777 gibi geniş gövde uçaklara kadar birçok uçak platformuna uygun kapasiteye sahibiz. 2024 yılında geniş gövdeli ticari ve özel uçaklardan oluşan yaklaşık 20 karma uçakla birlikte toplam 80 uçağın bakımını Türkiye’de gerçekleştirdik. Yeni inşa edeceğimiz hangarla birlikte kapasitemizi daha da büyütecek ve Türkiye’nin uçak bakımında bölgenin önemli üslerinden biri olmasına katkı sağlayacağız. Türkiye coğrafi olarak, Avrupa ve Orta Doğu’nun tam ortasında yer alıyor ve ticari havayolu şirketlerinin çoğu Türkiye üzerinden geçmek zorunda. Türkiye pazarı, özel ve ticari operasyonlar açısından canlı yapısının yanı sıra hem olgun bir uçak filosuna hem de parçaların zamanında teslim edilmesi için iyi bir tedarik ağına sahip. Bu da yeni yatırımlarımız ve de müşterilerimizin memnuniyeti açısından önemli bir fırsat.”

Muhabir: KENAN GÜRBÜZ