Turizm Konseyi Muğla Valisi Vali Fatih Şahin başkanlığında toplandı. Almanya pazarını geliştirmek adına neler yapılabileceği konusunun ele alındığı Turizm Konseyi toplantısına Almanya’dan gelen sektör temsilcileri katıldı. Online uçuş, otel ve paket tur sorgulama imkanı sağlayan Almanya’da hizmet veren Türk firma Airtuerk Şirketi yetkilileri ve Schaunisland Reisen tur operatörü yetkilileri sunum yaptı.
Turizm Konseyi toplantısında bir konuşma yapan Vali Fatih Şahin, “Hep birlikte bulunduğumuz yerden daha iyi yerlere gelmek için çaba sarf ediyoruz. Sektörde çalışan bütün arkadaşlara gösterdikleri gayretten dolayı teşekkür ediyorum. Önümüzdeki yılı ve bundan sonraki dönemleri planlayıp daha çok çalışmamız gerekiyor. Özellikle İngiliz pazarındaki azalmanın etkisini en aza indirmek için alternatif pazarlarda yer almamız önemli bir husus. O yüzden Almanya pazarı bizim için çok önemli” dedi.
Airtuerk Satış Müdürü Emre Karakaş, daha sonra toplantıya katılanlara gerekleştirdiği sunum ile Almanya’da Türkiye pazarını satan 6 ülkeden bin 100 acentanın Airtuerk sistemini kullandığını ve buradan satış yaptığını dile getirirken seyahat acentelerinde çalışan satış temsilcilerinin müşteriyi etkileme konusunda çok etkin olduğunu belirtirken, 1100 acentanın arasında 1 milyon euro üzerinde satış yapan yaklaşık 42 acenta olduğunu kaydetti.
Top sailer olarak adlandırılan bu acentaların Muğla’ya çekilmesi için çalışmaların yapılması gerektiğini vurgulayan Karakaş şunları söyledi:
“Satışı gerçekleştiren ve müşteri ile bire bir iletişime geçen satış temsilcilerinin Muğla bölgesine getirilmesi lazım. Bu acentaları buralara getirmek ve onlara bölgeyi tanıtmak şart. Satış temsilcileri bu noktada iyi değerlendirilmeli. Acentada çalışan kişiler Türkiye pazarındaki destinasyonları satıyor ve seyahat bürosunda yolcuyu bire bir yönlendiriyorlar. Almanya’da bir seyahat bürosunda yolcuyu yönlendirme ihtimaliniz var. Bir yolcuyu Dalaman’a gelmesi için ikna etmek o satış temsilcisinin elindedir. O yüzden bu top sailer dediğimiz acentaları bu bölgeye getirmek gerekiyor. Bu acentalara yönelik info tour yapılabilir ve buralar tanıtabilir. Yolcu paket turda kararsız oluyor. Bu noktada satış temsilcisinin müşteriyi etkileme oranı yüzde 90. İyi bir tanıtımla Almanya’da çok avantajlı hale gelebilirsiniz.”
Schaunisland Reisen Tur Operatörü yetkilisi Adnan Eken, Alman tur operatörü olarak Türkiye’ye çok değer verdiklerini açıkladı. Türkiye’ye yoğun talep olduğunu bu talebin Muğla’ya yönlendirilebileceğini ifade eden Eken, turizmde pazarlama ve reklam konusunda katılımcılara bilgi verdi. Eken, “Ürünü üretmek değil ürünü pazarlamak çok daha önemli. Bu bölgeye gelecek Alman müşterisi farklı. Müşterilerin yüzde 20’si kaliteye göre tercih yapıyor. Digital, online, sosyal medyada reklam yapıyoruz. Geleneksel medya Almanya’da popülerliğini yitirdi. Toplum değişiyor, tüketici gençleşiyor. Dijital medyayı kullanmak son tüketiciye ulaşma, onları çekme ve onlara temas etme noktasında büyük önem arz ediyor. Tüketiciye ulaşmak için medya planın iyi yapılması şart” diye konuştu.
Toplantı sonunda Muğla Valisi Fatih Şahin, Frankfurt Kültür ve Tanıtma Müşaviri Hüseyin Gazi Coşan’a Muğla turizme yaptığı katkılardan dolayı teşekkür belgesi verdi.
Toplantıda, Kültür ve Turizm’den sorumlu Vali Yardımcısı Ahmet Ali Barış, Frankfurt Kültür ve Tanıtma Müşaviri Hüseyin Gazi Coşan, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Airtuerk ve Schaunisland Reisen yetkilileri, FETAB, GETOB, TURSAB, BODER, İlimiz Sanayi ve Ticaret Odaları, Deniz Ticaret Odaları, Dalaman ATM Dış Hatlar Genel Müdürlüğü ve Milas-Bodrum Havalimanı Terminal İşletme Müdürlüğü ve Muğla turizm sektörünün önde gelen temsilcileri hazır bulundu.